به فولاد زنگ نزنی که خاصیت جذب توسط آهن ربا را داشته باشد استیل بگیر و به فولاد زنگ نزنی که توسط آهن ربا جذب نشود استیل نگیر می گویند. در حالت کلی (جنبه بازاری) فولاد های زنگ نزن سری ۳۰۰  (مانند ۳۰۴ و ۳۱۶ ) دارای کروم و نیکل هستند که منجر به نگیر بودن استیل می شوند. نیکل از تشکیل ساختار فریتی جلوگیری می­کند و این درحالی است که استیل های سری ۴۰۰ تنها دارای کروم است که خاصیت مغناطیسی فولاد زنگ نزن را حفظ می کند. تمامی مقاطع فولاد ضد زنگ مثل ورق، لوله و پروفیل استیل می‌توانند در این دو دسته طبق‌بندی شوند.

به طور عادی فولاد زنگ نزن ۳۰۴ به دلیل اینکه بعد از عملیات حرارتی ساختار آستنیتی دارد، نگیر است. اما در این حال باز ۳۰۴ بگیر هم داریم که به دلیل فرآیند کارسرد تبدیل به فنر با استحکام بالا می­شود. ساختار این نوع استیل از آستنیت به مارتنزیت تبدیل می­شود که ماهیت فرومغناطیسی دارد.

به‌طورکلی، ورق استیل بگیر به سه دسته تقسیم می‌شود که در انواع ورق استیل 410، 420 و 430 دسته‌بندی می‌شوند. ورق‌های استیل نگیر نیز در 6 دسته، تقسیم‌بندی می‌شوند که برای خرید هرکدام از این مقاطع فولادی لازم است از قیمت ورق استیل مطلع شوید.