آلیاژهای استیل ضد زنگ دارای ویژگی مقاومت در برابر خوردگی، حفظ قدرت خود در دمای بالا و نگه داری آسان می باشد. این آلیاژ ها معمولا شامل کروم، نیکل و مولیبدن می باشند. آلیاژهای استیل ضد زنگ عمدتا در صنعت خودرو، هوافضا، ساخت و ساز، اتصالات صنایع غذایی، لوله صنایع شیری، اتصالات استیل و فلنج استیل استفاده می شود.

استیل سری 302 یک نمونه از گروه 300 می باشد از ویژگی های آن می توان به  آستنیتی، غیر مغناطیسی بودن آن اشاره کرد. این استیل بسیار سخت و انعطاف پذیر است در برابر گرما مقاوم است و از عناصر شایع به کار رفته در آن می توان به کروم، نیکل اشاره کرد. سرد کردن آن می تواند تا حد چشمگیری سختی آن را افزایش دهد، می توان از آن در برنامه های کاربردی مثل قلم زنی، ریسندگی و تولید سیم استفاده کرد. صنایع غذایی و آشامیدنی، بهداشتی، برودتی و حاوی فشار از مواردی است که از استیل مورد نظر در آن ها استفاده می شود.

در صنایع غذایی، لوله صنایع شیری و اتصالات صنایع غذایی به عنوان لوله استیل مورد استفاده قرار می گیرد. استیل ضد زنگ 302 نیز به تمام انواع واشر، نبشی استیل ، چشمه ها، صفحه نمایش و کابل تشکیل خدمات رسانی می کند.

استیل 304 نوع دیگری از آلیاژهای ساخته شده کربنی می باشد،از آن در ساخت میلگرد استیل 304، ورق استیل 304، لوله استیل 304 استفاده می شود. این آلیاژ غیر مغناطیسی است و به عنوان یک استیل چند منظوره شناخته شده است و به طور گسترده در همه استیل های زنگ نزن استفاده می شود.

استیل 304 ضد زنگ دارای مقدار کربن پایین می باشد تا برای به حداقل رساندن کاربید بارش موثر باشد و در برنامه های کاربردی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول معمولا برای پردازش تجهیزات در معدن، مواد شیمیایی، برودتی، مواد غذایی، لبنیات و صنایع دارویی، اتصالات صنایع غذایی، لوله صنایع شیری، اتصالات استیل و فلنج استیل مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت آن در برابر اسیدهای خورنده باعث می شود استیل 304  به عنوان یک ماده ضده زنگ برای ساخت میلگرد استیل، لوله استیل و ورق استیل مناسب باشد.

محصول دیگر این گروه استیل 316 می باشد، این استیل برای کار جوشکاری توصیه می شود به دلیل آن که مقدار کربن موجود در آن کمتر از 302 می باشد و برای جلوگیری از بارش کاربید در برنامه های کاربردی مناسب مب باشد. علاوه بر این به کار بردن مولیبدن و یک مقدار نیکل استیل 316 ضد زنگ را برای برنامه های کاربردی معماری در تنظیمات شدید، محیط های دریایی آلوده و مناطق با دمای زیر صفر درجه مناسب می کند. در اتصالات صنایع غذایی، لوله صنایع شیری، اتصالات استیل ، تجهیزات در صنایع شیمیایی، غذایی، کاغذ، معدن، داروسازی و صنایع نفت از لوله استیل، میلگرد استیل، ورق استیل و فلنج استیل ساخته شده با استیل 316 استفاده می شود.